25. mars 2013

Litt Glamour til min datter


Min datter Elise var litt sur fordi jeg strikket masse sjal, men ingen til henne. Det var kaldt og hun hadde ingen fine skjerf. Så jeg gikk til butikken og fant et garn som bare måtte bli et skjerf til min datter.

Garnet heter Kid Silk Haze Glamour fra Rowan, og er en silke- og mohairblanding med innvevde paljetter. Paljettene er tvunnet inn med en nylontråd, men den sees heldigvis ikke så godt fordi garnet er relativt fluffy. Jeg fant også favorittfargen hennes (som heter 284 Trance), så hun ble veldig fornøyd da jeg kom hjem og viste henne garnet. Hun ville ha et enkelt skjerf, så jeg laget en versjon "Ti tusen blåveis".

Når det kom til stykket har hun ikke brukt skjerfet enda. Mulig hun synes det er for fancy til å bruke på skolen. Men jeg tenker som så at om et drøyt halvt år er det en ny vinter.

2 kommentarer:

  1. Hei på deg!!
    Så fint!! Så heldig Elise er da! Du kan jo smuglåne det hvis hun ikke bruker det ;-)
    Er veldig imponert over dine kreasjoner her på bloggen!! Føles lenge siden vi satt og strikket sokker på håndårbeiden nå....
    GOD PÅSKE!!
    Klem Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Siri

      Så koselig at leser bloggen min :-D.
      Ja det er veldig lenge siden. Sikkert godt over 30 år siden.

      Du får ha en rikig god påske du også!

      Slett