28. mars 2012

Tusenfryd-sjal



Her er et sjal jeg strikket i høst, som jeg har kalt "Tusenfryd-sjal". Selve grunnmønsteret i sjalet er hentet fra et design fra Heirloom Knitting, som heter "Daisys shawl". Jeg var imidlertid ikke så begeistret for frynsene i kanten, så jeg strikket på en avrundet bord fra Nancy Bushes bok "Knitted Laces of Estonia". Synes det ble mye penere.

Sjalet er strikket på pinne nr 4 i Rowans KidSilk Haze. Jeg har brukt en farge som heter pearl, som er en nydelig offwhite tone. KidSilk er en fin blanding av mohair og silke, og gir sjalet volum selv om garnet er relativt tynt til så tykke pinner.

Dette er et veldig enkelt sjal å strikke, men det er også morsom for de som er litt mer erfarne. Mønsteret er enkelt, men veldig effektfult. Det var langt morsommere å strikke enn jeg hadde antatt, og så gikk det veldig for. Kan absolutt anbefales. Du kan finne gratis mønster av sjalet HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar