19. des. 2011

En skogmodell


Jeg har hatt et prosjekt i år, hvor jeg har laget en liten miniversjon av alle de kvinnlige kollegaene mine til bursdagen deres (se Mini-Me-serien). Til jul laget jeg en liten miniversjon av alle de mannlige kollegaene. Her er den første; Mini-Bjart. Eller snarere Mikro-Bjart.

Bjart er svært modig når det gjelder å ta diskusjoner han mener er verd å ta. Der vi andre skygger unna når stormen raser som verst, tør Bjart å gå ut. En av de største diskusjonene han har hatt var hvorvidt økt bruk av faste biobrensel til oppvarming var bra eller ikke for miljøet. Han ble skjellt ut av både ministre og andre forskere, men det viste seg til slutt at han hadde rett.

Derfor syntes jeg det var passende at Mikro-Bjart går i skogen sin. Som bonus elsker Bjart å ferdes i skog og mark, og han hører liksom hjemme der.

2 kommentarer:

  1. Hei!! Veldig imponert over alt det fine du lager!!!
    Liket godt de trærne på bildet:-)) Er de strikket/heklet?

    Klem Siri

    SvarSlett
  2. Hei

    De er heklet rundt et kremmerhus av isopor (som jeg kjøpte på Panduro). Her er en link til mønsteret: http://www.michaels.com/Crochet-Christmas-Tree/h00062,default,pd.html.
    Det er gratis.

    SvarSlett