13. feb. 2011

Begynnelsen på slutten


Jeg har ikke fått laget så mange ting i høst. Ikke fordi jeg ikke har jobbet, men fordi bunadsprosjektet mitt har tatt mye tid. Nå begynner jeg imidlertid å se begynnelsen på slutten av dette prosjektet.





















Jeg er nå helt ferdig med bunaden og veska (se diverse bilder). Jeg var også ferdig med skjorta, men det viste seg at de hadde klippet den for liten på Heimen, så de måtte klippe en ny skjorte til meg. Men nå som jeg vet hvordan den settes sammen, vil det ikke ta meg mer enn en uke når det nye stoffet kommer.

Det som gjenstår nå er trøya. Problemet er at det ikke finnes en monteringsanvisning for trøya til Den Norske husflids versjon av Vest-Telemarksbunaden.




For å gjøre det enda vanskeligere, stemmer heller ikke den utstillingsmodellen de har i butikken med den som jeg har fått kuttet. Hvordan dette skal løses vet jeg ikke, men det er mulig fru Storlien, som holder det kurset jeg går på, er i stand til å finne ut av det. Vi har fem kurskvelder igjen, så jeg håper vi skal få det til. Da bør hele bunaden være ferdig i løpet av mars.



Det har mao tatt meg syv måneder å gjøre den ferdig, dersom alt går bra. Uansett skal jeg nok bli fin i ny bunad til 17. mai, selvom trøya ikke blir ferdig.


3 kommentarer:

  1. Kan bare si en ting... NYDELIG!!

    SvarSlett
  2. jeg har en plan! Biter skal settes sammen til trøye i løpet av de siste kurskveldene - dette blir bra. Nå mangler snart bare koneskautet:)

    SvarSlett
  3. Høres ut som en bra plan. Dette med koneskautet får vi se på.

    SvarSlett