6. feb. 2011

Alpakkadilla



   Jeg har i likhet med mange andre normenn (eller kvinner) fått alpakkadilla. Alpakkagarn er så fantastisk nydelig å strikke med. Alt blir så glatt og mykt med alpakka. Her er en jakke jeg strikket i jula. Jeg lette etter fine strikkemønstre i alpakka, og fandt dette mønsteret som måndedens mønster for juli 2010 på "Du store Alpakka"s hjemmeside. Det var bare genseren som var gjengitt som månedens mønsteret. Siden jeg ønsket å strikke en jakke, måtte jeg gjøre noen små justeringer. Jakka er strikket i "Tynn alpakka". Du finner alpakkagarn i Du store alpakkas budtikker, på Husfliden eller, som jeg, i Berninabutikken. Har du ikke forsøkt alpakka, bør du. Det er verd hver krone. Men siden det koster litt, vær sikker på at du finner et mønster du liker.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar