29. sep. 2010

Bursdagskort


Jeg har startet en tradisjon med å hekle en liten amigurami til min datters klasseveninner  i steden for bursdagskort. Det er blitt en veldig fin tradisjon, og nå er det bare to veninner igjen, så har alle fått hver sin.

 Mønsterene for disse små amiguramiene er hentet fra boka "Vikla Amigurumi" av Mia Bengtson. Jeg fant den på Panduro. Siden det er vanskelig å finne akrylgarn i norske butikker, har jeg heklet disse små figurene i et ullgarn (Østlandsgarn) jeg kjøper på den lokale Nille-butikken. Det går helt fint, og det blir mer enn tett nok så lenge jeg ikke bruker større heklenål enn 3,5 m.m.

Jeg har lagt ved noen bilder av de fire siste dukkene. Når disse er delt ut, har hele klassen (dvs. jentene) fått en dukke hver. Er litt usikker på om jeg skal gå løs på en ny runde til neste år, eller.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar